Podczas 16. Sympozjum Inżynierii i Technologii Pojazdów Lądowych (Ground Vehicle Systems Engineering & Technology Symposium, 13-15 sierpnia) ppłk Michael Keathley, menadżer projektowania prototypów w programie XM30, przekazał informacje na temat znaczenia inżynierii cyfrowej dla programu następcy bojowego wozu piechoty M2.
Według Keathleya, inżynieria cyfrowa odgrywa kluczową rolę w projektowaniu konkurujących ze sobą prototypów bojowego wozu piechoty XM30. Tworzenie tzw. wirtualnych prototypów oraz poddawanie ich wirtualnym testom ma stanowić sposób na zaoszczędzenie kosztów i czasu, przy równoczesnym ograniczeniu ryzyka technicznego. Poza opracowaniem i analizą modeli 3D w trakcie cyfrowego prototypowania, badana jest koncepcja modułowości pojazdów, weryfikowane są również niektóre wymagania stawiane przed przyszłą platformą gąsienicową. Dzięki zastosowaniu inżynierii cyfrowej US Army ma uzyskać pewność, że obydwa konkurencyjne pojazdy – oferowane przez American Rheinmetall Vehicles i General Dynamics Land Systems – spełnią oczekiwania nabywcy.
US Army podkreśla przy tym, że inżynieria cyfrowa jest szeroko stosowana w przemyśle motoryzacyjnym do projektowania i rozwoju samochodów. Praca na zaawansowanych modelach 3D umożliwia wykrywanie i eliminowanie niektórych problemów na stosunkowo wczesnym stadium rozwoju projektu. W wersji militarnej dodatkowo tego rodzaju rozwiązanie umożliwia wstępne zbadanie współpracy zestawów różnych systemów i ich wzajemne oddziaływanie na siebie. Umożliwia to prowadzenie konsultacji z potencjalnymi dostawcami pojazdów niemal w czasie rzeczywistym – firmy na bieżąco dostarczają do biura programu XM30 kolejne fragmenty swoich projektów, te są jak najszybciej poddawane ocenie i zwracane wraz z uwagami. Doświadczenie zdobyte w zakresie inżynierii cyfrowej w programie XM30 (znanym także jako Optionally Manned Fighting Vehicle) ma procentować podczas realizacji przyszłych programów modernizacyjnych US Army.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu