Zaloguj

Indyjskie MiG-i-29UPG w komplecie w 2022 roku

Jeden z indyjskich zmodernizowanych MiG-ów-29UPG. Fot. Indyjskie Siły Powietrzne

22 lipca rosyjska agencja informacyjna TASS przekazała, że w 2022 r. zakończy się modernizacja indyjskich myśliwców MiG-29 do wersji wielozadaniowej MiG-29UPG. Jednocześnie indyjska biurokracja proceduje szczegóły dostawy kolejnych MiG-29-ów zamówionych w Rosji.

TASS przytacza słowa dyrektora Federalnej Służby Współpracy Wojskowo-Technicznej (ros. FSWTS) Dmitrija Szugajewa, który poinformował o tym na Międzynarodowym Salonie Lotniczo-Kosmicznym MAKS-2021. Szugajew powiedział, że w przyszłym roku wszystkie indyjskie MiG-i-29 będą zmodernizowane do wersji MiG-29UPG (9-20, UPG od ang. upgrade). Projekt dla Indii bazuje na rosyjskiej modernizacji MIG-29SMT (9-19) przeznaczonej do najstarszych wersji MiG-a-29, czyli 9-12 i 9-13. W przypadku dotąd posiadanych przez Indie MiG-ów-29 chodzi o 9-12B. Indyjskie Siły Powietrzne mają lokalnie nazywane Baaz których obecnie w linii jest najwyraźniej 59 (taką docelową liczbę zmodernizowanych MiG-ów-29UPG podają rosyjskie media).

Poza tym Indie w ramach interwencyjnego uzupełnienia liczby swoich samolotów myśliwskich zdecydowały się dokupić 12 myśliwców wielozadaniowych Su-30MKI (montowanych licencyjnie w Indiach w zakładach Hindustan Aeronautics Limited, HAL liczy na kolejne zamówienia tych samolotów) oraz 21 MiG-ów-29. W tym drugim przypadku chodzi najwyraźniej o wariant 9-13 – są to zakonserwowane i zmagazynowane płatowce samolotów, których produkcja nigdy nie została ukończona. Według planów przejdą one remont generalny i modernizację do poziomu UPG. W tym roku strona rosyjska przesłała swoją ofertę (zawierającą szczegóły finansowe), która obecnie jest analizowana przez stronę indyjską.

Wśród udoskonaleń MiG-a-29UPG można wymienić nowe, cyfrowe, wyposażenie kabiny; grzbietowy konforemny zbiornik paliwa; składaną sondę do tankowania w locie; cyfrową awionikę o otwartej architekturze z komputerem pokładowym BCWM-90/BCWM-486-2; nowe wyposażenie radionawigacyjne; poczwórnie redundantny elektryczny system sterowania KSU-941UB (tzw. fly-by-wire); stację optoelektroniczno-laserową KOLS wymieniono na OLS-UEM (taką samą, jak na indyjskich pokładowych MiG-ach-29K/KUB); stację radiolokacyjną N019 wymieniono na Żuk-ME (jak na MiG-29K/KUB); zainstalowano radioelektroniczną stację ostrzegawczą L-150NU i stację WRE Elettronica ELT-568; napędem są silniki RD-33 serii 3M z cyfrowym układem kierowania i kontroli BARK-88; fotel wyrzucany to К-36D-3.5; zastosowano pokrycie pochłaniające promieniowanie mikrofalowe; zwiększono udźwig uzbrojenia do 4000 kg; rozszerzono nomenklaturę przenoszonego uzbrojenia, w tym o precyzyjne „powietrze–powierzchnia”. Analogiczny pakiet modernizacyjny (bez radiolokatora pokładowego) opracowano także do dwumiejscowej wersji szkolno-bojowej MiG-29UB (9-51) pod nazwą MiG-29UPG-UB.

reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

One comment on “Indyjskie MiG-i-29UPG w komplecie w 2022 roku”

  1. Indyjska marynarka stoi przed decyzją myśliwiec pokładowy jutra F-18 czy Rafale którego pozycja na tym rynku jest dużo mocniejsza bo samolot już jest w Indiach obecny, Mig-29 nawet zmodernizowany do wersji XYZ😀 jest bez szans

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc