14 lipca Huta Stalowa Wola S.A. poinformowała, że zarząd tej spółki oraz prezes zarządu Wojskowych Zakładów Inżynieryjnych S.A. z siedzibą w Dęblinie podpisali plan połączenia obu podmiotów należących do Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A.
Zgodnie z komunikatem, plan połączenia ma zostać zrealizowany poprzez kodeks spółek handlowych, przede wszystkim trzy artykuły dotyczące tego typu działań - poprzez przeniesienie całego majątku spółki (przejmowanej) na inną spółkę (przejmującą) za udziały lub akcje, które spółka przejmująca wydaje wspólnikom spółki przejmowanej, cały plan będzie wymagał pisemnego uzgodnienia między łączącymi się spółkami. Zgodnie z upublicznionym planem, Wojskowe Zakłady Inżynieryjne S.A. staną się Oddziałem Huty Stalowa Wola S.A. w Dęblinie - trafi do niego majątek WZI S.A., a także dotychczasowi pracownicy.
Wśród celów tego typu zabiegu wymienia się synergię operacyjną, wynikającą z połączenia zasobów, konsolidację, efektywniejsze wykorzystanie zasobów, obniżenie kosztów związanych z nadzorem właścicielskim, konsolidację aktywów w Polskiej Grupie Zbrojeniowej S.A.. Dla WZI S.A. będzie to także okazja do rozwoju kompetencji – obecnie zakłady w Dęblinie realizują naprawy główne niewielkich partii transporterów rodziny PTS-M, a także produkcje specjalistycznego wyposażenia dla jednostek logistycznych (kontenerowe stacje oczyszczania, stacje paliw, kuchnie, ustawiacze min czy filtry wody). Z kolei HSW S.A. to, obecnie, jeden z głównych producentów systemów uzbrojenia dla Wojsk Lądowych. Widać to po wartości majątków obu podmiotów - według upublicznionych danych, na 1 czerwca bieżącego roku, wartość WZI S.A. została ustalona na 10 mln PLN, a HSW S.A. 1 mld PLN. Połączenie zostanie zrealizowane poprzez podwyższenie kapitału zakładowego spółki przejmującej oraz wyemitowanie akcje emisji połączeniowej dla akcjonariuszy spółki przejmowanej.
Przejęcie WZI S.A. będzie kolejnym etapem rozbudowy potencjału HSW S.A.. W ciągu ostatnich lat przejęła Jelcz Sp. z o.o. (100% udziałów), a także Autosan Sp. z o.o. (50% udziałów).
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Koleje "przejecie polityczne" na szkode spolki, zeby ratowac trupa przed bankructwem, jak Autosan?
Dobra informacja. Będzie nadzieja na szybszy rozwój zbrojeniówki a co za tym idzie na następców transporterów PTS-M.
Bardzo dobra informacja.
To jest dobra wiadomość jeśli weźmie się pod uwagę, że istniała osobna spółka zajmująca się remontami jedynie PTSów. Oczywiście prezesa, Zarząd czy Radę Nadzorczą należy oddalić i zostawić jedynie pracowników. Wtedy to będzie sensowne.
To jest koniec Wzinż. Nie ma pieniędzy ani pracowników. Za najniższą krajową są lepsze miejsca pracy niż ten trup.