Zaloguj
reklama Helikon-Tex

Euronaval 2018 - prezentacja podwodnych nowości Naval Group

Stało się już tradycją, że podczas targów Euronaval DCNS, a obecnie Naval Group prezentuje swoje najnowocześniejsze rozwiązania tworzone dla współczesnych okrętów wojennych, nie inaczej było podczas tegorocznego jubileuszu 50- lecia wystawy.

Naval Group podobnie jak podczas poprzednich edycji targów przedstawia model koncepcyjnego okrętu podwodnego, tym razem nosił on oznaczenie SMX 31. Według przedstawicieli francuskiego koncernu projekt ten zawiera szereg innowacyjnych rozwiązań, które będą dopiero brane pod uwagę w pracach nad kolejnymi typami okrętów podwodnych. Należy tu wymienić w pełni elektryczny napęd opierający się wydajne akumulatory litowo-jonowe, specyficzny kształt kadłuba pozbawiony kiosku oraz zbudowanego z innych materiałów niż dotychczas oraz możliwość przenoszenia i wykorzystania zdalnie sterowanych bezzałogowych i autonomicznych pojazdów podwodnych.

Według założeń projektantów SMX 31 miałby długość 70 m, szerokość 13,8 m oraz wyporność 3400 t. Mógłby się on zanurzać na głębokość 250 m, pływać z prędkością do 20 w, oraz operować pod wodą od 30 do 45 dni. Jego zapas uzbrojenie miałoby liczyć od 16 do 46 sztuk w zależności od rodzaju środków bojowych.

Również związana z okrętami podwodnymi była prezentacja koncepcji przyszłego centrum dowodzenia okrętem podwodnym – SMART OPS Room. Wykorzystywany w nim bojowy system dowodzenia (CMS) ma scalać informacje spływające do niego z różnych źródeł i prezentować je operatorom i personelowi dowódczemu w jak najbardziej przejrzysty sposób dzięki czemu czas podjęcia decyzji będzie krótszy i będą mogły one być jak najbardziej trafne.

Naval Group w dalszym ciągu potwierdza, że jest firmą zdolną do budowy nowoczesnych okrętów podwodnych i przygotowania dla nich jak najbardziej optymalnych rozwiązań dotyczących platformy jak i również bojowego systemu dowodzenia a co najważniejsze zintegrowania ich w jeden sprawnie działający system jakim jest okręt podwodny.

(AN) Foto: Andrzej Nitka
reklam Lockheed Martin
reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

PrzemysŁ zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc