Zaloguj

Egipt odebrał ostatniego U-Boota

Podniesienie bandery na egipskim okręcie podwodnym S44. Fot. tkMS

8 lipca w Kilonii odbyła się uroczystość przekazania okrętu podwodnego S44 Marynarce Wojennej Arabskiej Republiki Egiptu.

Okręt zbudowała stocznia holdingu thyssenkrupp Marine Systems (tkMS) w Kilonii (dawniej Howaldtswerke-Deutsche Werft). Umowę na dostawę pierwszej pary jednostek typu 209EG (209/1400mod) Ministerstwo Obrony Egiptu i tkMS zawały w 2011 roku. Natomiast w 2015 roku Kair zdecydował o uruchomieniu opcji kontraktowej, na mocy której kilońska stocznia zbudowała jeszcze dwa U-Booty.

Pierwszego z nich - S41 - zamawiający otrzymał w grudniu 2016 roku, zaś kolejnego - S42 - w sierpniu następnego. S43, trzeci U-Boot, a jednocześnie pierwszy z opcji kontraktowej, podniósł banderę egipską w kwietniu 2020 roku. Wodowanie S44 odbyło się 29 września 2020 roku. Obecna uroczystość w zasadzie zamyka tę umowę.

Konwencjonalne okręty podwodne typu 209EG, będące kolejną wersją rozwojową przeboju eksportowego HDW, wypierają na powierzchni 1450 ton, w zanurzeniu 1600 ton, mają długość 62 m, szerokość 6,2 m i 30 osobowe załogi. Zasadniczym uzbrojeniem jest osiem 533,4 mm wyrzutni torped, których można wystrzeliwać ciężkie torpedy uniwersalne z napędem elektrycznym Atlas Elektronik SeaHake Mod 4 i kierowane pociski przeciwokrętowe Boeing UGM-84L Harpoon Block II.

reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc