W momencie podpisania kontraktu Indonezja będzie drugim eksportowym klientem na A400M Atlas – dotychczas jedynie Malezja zdecydowała się na zakup czterech maszyn tego typu. Obok europejskiego producenta, władze w Dżakarcie analizowały możliwość zakupu amerykańskich Lockheed Martin C-130J Super Hercules.
Powyższy krok to wstęp do większych zakupów związanych z potrzebami operacyjnymi oraz stratami sprzętowymi. W ciągu ostatnich dwóch lat Indonezyjczycy utracili dwa C-130 Hercules, a kolejny odniósł poważne uszkodzenia. Obecnie siedemnaście maszyn tego typu stanowi główny fundament komunikacji wojskowej oraz wsparcia działań humanitarnych w tym wyspiarskim państwie. Ich uzupełnieniem są lekkie samoloty transportowe Airbus C-295M.
Bieżący rok może być pasmem sukcesów militarnej części koncernu Airbus, w szczególności segmentu lotnictwa transportowego. Obok Indonezji planującej zakup pięciu A400M Atlas, istnieje spora szansa na sfinalizowanie dwóch kontraktów na sprzedaż samolotów C-295W do Kanady oraz Indii. Nie można także wykluczyć kolejnych umów eksportowych, m.in. ze strony Argentyny.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu