2 października Inspektorat Uzbrojenia poinformował, że do dialogu technicznego dotyczącego modernizacji bojowych wozów piechoty BWP-1 zgłosiło się dwunastu chętnych.
Powyższa lista obejmuje: Polską Grupę Zbrojeniową S.A. wraz z Wojskowymi Zakładami Motoryzacyjnymi S.A., Works 11 Sp. z o.o., Griffin Group S.A. Defence Sp.k., Teldat Sp. z o.o. Sp.k., Siltec Sp. z o.o., Stekop S.A., Pol-Mot Rail Sp. z o.o., CMI Defence Polska Sp. z o.o., Rafael Advanced Defense Systems Ptd., Kongsberg Defence & Aerospace AS, WarZone Solutions oraz Leonardo S.p.A.. Spośród nich Inspektorat Uzbrojenia wyselekcjonuje grupę, która otrzyma zaproszenie do udziału w dialogu – ma on dać odpowiedź na ocenę możliwości modernizacji pojazdów.
Powyższa lista obejmuje zarówno podmioty mogące zaoferować rozbudowane rozwiązania, a także te, które mogą uczestniczyć jako poddostawcy elementów uzbrojenia bądź wyposażenia. BWP-1, pomimo upływu lat, stanowią podstawowe wyposażenie jednostek zmechanizowanych Wojska Polskiego. W najbliższych latach ma rozpocząć się proces przezbrajania w bojowe wozy piechoty Borsuk, nad którymi pracuje konsorcjum krajowych firm przemysłu obronnego na czele z Hutą Stalowa Wola S.A.
(Łukasz Pacholski) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Modernizacja spóźniona o jakieś 25 lat, tak samo jak T-72, Mi-24, mnie szczególnie szkoda że nie zmodernizowano w latach 90 Su-22M4 parę eskadr tych samolotów uderzeniowych dziś razem z F-16 tworzyło by nasze lotnictwo, to była chyba oferta francuska SAGEM, maszyny miały by realny potencjał, na Harpię można byłoby zrobić normalny przetarg a nie kupować na dziko