Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Departament Obrony zamawia kolejną partię KC-46A Pegasus

Boeing podpisał z Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych umowę na 7. partię seryjną samolotów KC-46A Pegasus. Fot. USAF

20 stycznia Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu z koncernem Boeing umowy w sprawie zamówienia 7. partii seryjnej wielozadaniowych samolotów tankowania powietrznego KC-46A Pegasus.


Jest to druga w tym roku umowa na seryjną produkcję kolejnych maszyn tego typu. W ramach 7. partii seryjnej producent dostarczy piętnaście egzemplarzy, które mają trafić do US Air Force do końca maja 2024 roku. Wartość zamówienia opiewa na 2,1 mld dolarów - w momencie podpisania uruchomiono pełne finansowanie zakupu.

Dotychczas Boeing dostarczył US Air Force 42 egzemplarze KC-46A Pegasus, a 12 stycznia podpisał umowę na produkcję 6. partii seryjnej (dwanaście sztuk). Docelowo Departament Obrony planuje zamówienie 179 samolotów tego typu, które zastąpią w linii najstarsze samoloty tankowania powietrznego Boeing KC-135 Stratotanker. Obok zamówień ze strony US Air Force Boeing promuje konstrukcję na rynkach eksportowych – dotychczas udało się sprzedać cztery egzemplarze do Japonii (pierwszy z nich ma zostać dostarczony Siłom Samoobrony tego kraju w pierwszej połowie bieżącego roku), a dodatkowo producent oczekuje na zawarcie umowy na produkcję ośmiu sztuk dla Sił Obronnych Izraela.



Wielozadaniowy samolot tankowania powietrznego KC-46A Pegasus powstał na bazie szerokokadłubowej maszyny pasażerskiej Boeing 767-200ER. Układ awioniki pokładowej oparto na najnowszych rozwiązaniach wdrożonych do eksploatacji na samolotach pasażerskich Boeing 787 oraz 777. Co ważne KC-46A Pegasus jest jedyną konstrukcją w segmencie, która dysponuje możliwością przewozu spaletyzowanych ładunków na pokładzie głównym - powoduje to, że obok głównej roli maszyny tankowania powietrznego może także służyć jako samolot transportowy bądź pasażerski (w tym przewozić rządowe VIP, dzięki opracowaniu stosownych modułów, które można zainstalować na pokładzie głównym w ciągu kilku godzin).

Obecnie producent stara się zainteresować swoją konstrukcją kolejne państwa świata. Wśród potencjalnych rynków wymienia się Polskę (program Karkonosze), a także Kanadę.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

One comment on “Departament Obrony zamawia kolejną partię KC-46A Pegasus”

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc