Zaloguj
reklama Helikon-Tex
reklama Helikon-Tex

DAF otrzymał duże zamówienie od Sił Zbrojnych Belgii

Wizja pojazdów ciężarowych rodziny CF Military zamówionych przez Siły Zbrojne Belgii. Zwraca uwagę fakt, że samochody na niej mają sztywne osie napędowe, a przecież samochody rodziny Tatra Phoenix/Force mają typowe dla większości Tatr zawieszenie niezależne. Rys. DAF

26 lutego firma DAF Trucks N.V. poinformowała o zawarciu umowy z Siłami Zbrojnymi Królestwa Belgii na dostawę i serwis 879 samochodów ciężarowych CF Military z napędem na wszystkie koła. Pierwsze pojazdy mają trafić do użytkowników w 2022 r., a ostatnie w 2025 r.

Wśród 879 aut z gamy CF znajdzie się 636 dwuosiowych ciężarówek z napędem 4×4 do typowych zadań transportowych i 243 ciężarówki czteroosiowe 8×8, które posłużą jako baza do zabudów, m.in. jako nośniki wywrotek, hakowych systemów załadowczych czy żurawi.

Przy opracowywaniu i produkcji wojskowych samochodów CF firma DAF ściśle współpracuje z czeską firmą Tatra Trucks, co skutkuje zastosowanie w nich podwozia z niezależnym zawieszeniem i centralną rurą nośną. Faktycznie bowiem CF Military to bowiem Tatra Force/Phoenix komercjalizowana – zgodnie z naszymi przypuszczeniami – jako właśnie DAF. Daje to modelowi CF Military doskonałe możliwości terenowe – bardzo wysoką mobilność taktyczna i wyjątkowy komfort kierowcy, nawet podczas jazdy w najtrudniejszym terenie.

Ciężarówki są napędzane silnikami PACCAR MX-11 (4×4) i MX-13 (8×8) o pojemnościach 10,8 i 12,9 litra oraz mocach 300 kW/410 KM i 340 kW/460 KM. Ponadto DAF wybrał firmę HIAB jako dostawcę wszystkich systemów hakowych i żurawi przeładunkowych oraz czeską VS-Mont jako dostawcę zabudów wywrotek. Nadwozia Cargo będą produkowane przez Porgest. W sumie 352 pojazdy dla Belgii będą wyposażone w najnowszą integralnie opancerzoną kabinę, dostarczoną przez Tatra Defence Systems.

Produkcja cywilnych kabin do militaryzacji ciężarówek CF Military odbędzie się w fabryce kabin DAF w Westerlo w Belgii. Silniki pochodzić będą z fabryki silników DAF w Eindhoven w Holandii. Podwozia będą produkowane w fabryce Tatry w Czechach. Serwis zabezpieczą zaś dealerzy DAF-a – pełen serwis ciężarówek CF Military dla Sił Zbrojnych Belgii może być zrealizowany przez sieć dealerów DAF z 27 lokalizacjami w Belgii i ponad 1100 na całym świecie. Globalna organizacja dealerów DAF jest wspierana przez firmę PACCAR Parts w celu zapewnienia pełnej dostępności części. Harry Wolters – prezes DAF Trucks – skomentował „Jesteśmy bardzo dumni, że otrzymaliśmy to prestiżowe zamówienie od Sił Zbrojnych Belgii. Ponieważ nasza ultranowoczesna fabryka kabin i osi znajduje się w Westerlo, uważamy Belgię za nasz rynek macierzysty, co sprawia, że to zamówienie jest dla nas bardzo cenne. Wraz z modelami wojskowymi CF zaoferujemy Siłom Zbrojnym Belgii szereg unikatowych ciężarówek, dzięki którym w każdych okolicznościach mogą doskonale wykonywać swoje odpowiedzialne zadania”.

Dzięki komercjalizacji Tatry pod własną marką DAF zdecydowanie zwiększa szansę sprzedaży aut dla rodzimych sił zbrojnych, które od 20 lat w tej kategorii stawiają na Scanię. A pod względem właściwości terenowych Tatra Phoenix bije ją na głowę.

reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

One comment on “DAF otrzymał duże zamówienie od Sił Zbrojnych Belgii”

  1. Jeśli te DAF-y będą miały faktycznie podwozia Tatry z ramą rurową, to już współczuję belgijskim mechanikom. Tak ciężkiego przypadku w serwisie, jak Tatra to nie ma. Sam naprawiam te cudaki w jednostce i w porównaniu do Jelczy 662, Tatra to jest męczarnia. Wszystko przez tę ramę rurową. Jakościowo Tatra to jest bardziej socjalizm niż zachód. Oczywiście piszę o 815 z serii Armax i Terrno1.

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc