2 września Komenda Portu Wojennego w Gdyni poinformowała o otwarciu ofert w przetargu dotyczącym naprawy bieżącej okrętu podwodnego ORP Bielik, jednej z dwóch jednostek typu Kobben pozostających w służbie Marynarki Wojennej.
Ostatecznie do postępowania przetargowego przystąpiło czterech wykonawców. Najtańszą ofertę (2,4 mln złotych brutto) złożyła Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego S.A. w Gdańsku – jest to jednocześnie jedyna, która mieści się w zakładanym na 2,5 mln złotych brutto, budżecie. Poza nią zainteresowanie usługą wyraziły – PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. (4,4 mln złotych brutto), Stocznia Remontowa Nauta S.A. (4,6 mln złotych brutto) oraz Net Marine Marine Power Service Sp. z o.o. (5,7 mln złotych brutto). Jest to kolejna próba znalezienia wykonawcy, poprzednia została unieważniona 24 czerwca, wówczas wszystkie oferty przekraczały zakładany budżet.
Naprawa bieżąca ORP Bielik ma umożliwić jego dalszą eksploatację. Obecnie MON prowadzi prace nad wyborem następcy, w postaci rozwiązania przejściowego do czasu zakupu okrętów podwodnych nowej generacji. Obok informacji dotyczących zainteresowania brazylijskimi jednostkami Typu 209, nieoficjalnie pojawia się także szansa na zakup używanych okrętów podwodnych ze Szwecji.
(ŁP) | Foto: Łukasz Pacholski |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
A która z tych stoczni poza SMW i Nautą już coś takiego robiła?