Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Bundeswehra zamawia kolejnych 367 ciężarówek RMMV w ramach umowy ramowej

Bundeswehra zamówiła 367 opancerzonych i nieopancerzonych pojazdów logistycznych RMMV HX2 z wymiennymi platformami ładunkowymi Wechselladersysteme (WLS) w ramach umowy ramowej z czerwca 2000 r. Fot. RMMV

29 czerwca grupa przemysłowa Rheinmetall AG poinformowała, że Bundeswehra złożyła zamówienie na 367 opancerzonych i nieopancerzonych pojazdów logistycznych RMMV HX2 z wymiennymi platformami ładunkowymi Wechselladersysteme (WLS).

Oprócz pojazdów zamówienie obejmuje dodatkowo 1634 platformy ładunkowe. Zamówienie stanowi kolejny etap realizacji umowy ramowej podpisanej w czerwcu 2020 r., mającej obowiązywać do 2027 r., a dotyczącej 4000 samochodów z systemem nadwozi wymiennych (do tej pory dostarczono ich ponad 600). Wartość umowy to ok. 285 mln EUR brutto. Dostawy pojazdów i dodatkowego wyposażenia mają się zakończyć w trzecim kwartale 2023 r.

Michael Wittlinger, prezes zarządu Rheinmetall MAN Military Vehicles GmbH, spółki zależnej Rheinmetlatt AG odpowiedzialnej za produkcję ciężarówek, stwierdził „Wraz z zamówieniem kolejnych 367 nośników systemów nadwozi wymiennych jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy wnieść istotny wkład w rozwój Bundeswehry i gotowości operacyjnej uzgodnionej w ramach programu Dywizji NATO 2025. Nowe zamówienie, które wpłynęło w rok po uroczystości przekazania w maju 2022 r. partii ciężarówek w ramach umowy ramowej, jest wyraźnym znakiem, że proces wyposażania niemieckich sił zbrojnych czyni stałe postępy".

Nowe ciężarówki z nadwoziem wymiennym dołączają do niechronionych pojazdów transportowych (UTF), rozszerzając flotę pojazdów Bundeswehry z wojskowej rodziny HX2. Głównym elementem wyposażenia systemu wymiennego nadwozia jest hakowy system załadowczy. Opracowany przez Hiab, może podnosić i ustawiać praktycznie w każdym terenie znajdujące się na stanie Bundeswehry platformy wymienne, bez potrzeby stosowania dodatkowego sprzętu do obsługi ładunków. Alternatywnie pojazdy mogą zabierać platformę wymienną lub kontener za pośrednictwem znormalizowanego 20-stopowego interfejsu ISO.

Znaczna część ciężarówek z systemem nadwozi wymiennych dla Bundeswehry będzie wyposażona w opancerzoną kabinę, co znacznie zwiększy przeżywalność załogi oraz elastyczność taktyczną jednostek i formacji logistycznych. Ciężarówki te są używane przede wszystkim do zaopatrywania pododdziałów bojowych w tzw. masowe materiały eksploatacyjne, takie jak: amunicja, paliwo i woda.

Zarówno systemy nadwozi wymiennych, jak i UTF, bazują na rodzinie pojazdów Rheinmetall HX2. Zaprojektowane do celów wojskowych, chociaż oparte na cywilnej bazie, zapewniają wysoką mobilność nawet w trudnym terenie. Powszechność pojazdów rodziny HX zapewnia znaczne korzyści w zakresie interoperacyjności i logistyki, szczególnie podczas wdrożeń wielonarodowych. Obecnie krąg ich użytkowników obejmuje m.in.: Wielką Brytanię, Australię, Nową Zelandię, Norwegię, Szwecję, Austrię, Węgry i Danię.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc