Zaloguj
reklama Helikon-Tex

Brak protestów do rozstrzygnięć programu T-X

11 października służby prasowe obu przegranych w programie T-X poinformowały, że zarządy nie zdecydowały się na oprotestowanie rozstrzygnięć powyższego projektu. To zaś oznacza, że Boeing oraz Saab mają otwartą drogę do realizacji kontraktu.

Przypomnijmy zespół składający się z Boeinga oraz Saaba pokonał w rywalizacji konsorcjum składające się z koncernów Lockheed Martin i Korea Aerospace Industries (z T-50A Golden Eagle) oraz walczący samodzielnie koncern Leonardo (T-100 Master). Bazowe zlecenie opiewa na 351 samolotów oraz naziemnych urządzeń szkolno-treningowych, które będą kosztować Departament Obrony do 9,2 mld dolarów. Brak protestów ze strony konkurentów może oznaczać, że zwycięstwo amerykańsko-europejskiego zespołu było pewne, bądź przemysł amerykański zakończył z niechlubną tradycją składania protestów w dużych programach zbrojeniowych, co było zmorą poprzednich lat bieżącego wieku (m.in. można tu wspomnieć programy KC-X czy CSAR-X).

Pierwsze T-X z zakładów Boeinga w St.Louis mają trafić do bazy lotniczej San Antonio-Randolph w stanie Teksas do 2023 roku. Wrześniowy kontrakt, uruchamiający produkcję opiewa na 813 mln dolarów i pięć maszyn seryjnych.

(ŁP) Foto: Boeing
reklam Lockheed Martin
reklama MBDA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Reklama Kongsberg
  • reklama Telesystem
  • HSW

PrzemysŁ zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc