29-30 maja, podczas odbywających się w Ottawie targów CANSEC 2024, Boeing zaprezentował możliwości i potencjał samolotów wczesnego ostrzegania i dowodzenia E-7A Wedgetail.
Działania marketingowe mają związek z ogłoszeniem przez rząd kanadyjski programu rozbudowy potencjału lotnictwa wojskowego, w którym znalazł się m.in. zapis o potrzebie zakupu samolotu wczesnego ostrzegania i dowodzenia. W Kanadzie Boeing zaprezentował możliwość aranżacji kabiny misyjnej.
Oferowany przez koncern Boeing E-7A Wedgetail zdobył już zamówienia ze strony państw należących do NATO. Pierwszym z nich była Turcja, a w kolejnych latach doszło do podpisania umów z Wielką Brytanią oraz Stanami Zjednoczonymi. Dodatkowo NATO podjęło decyzję o wyborze E-7A Wedgetail jako następcy dla eksploatowanych w międzynarodowej eskadrze samolotów E-3 Sentry. Argumentem stojącym za E-7A Wedgetail jest także to, że konstrukcja bazuje na cywilnym modelu 737NG. Z tego samego rozwiązania korzysta P-8A Poseidon, który został już zamówiony przez Kanadę w liczbie czternastu egzemplarzy.
Poza NATO konstrukcja Boeinga trafiła także do Australii oraz Republiki Korei. Dodatkowo podejmowane są wysiłki mające na celu zdobycie nowych umów eksportowych.
W przypadku Kanady, poza E-7A Wedgetail można spodziewać się ofert innych producentów maszyn tej klasy. Wśród kluczowych konkurentów można wymienić korporację Northrop Grumman (E-2D Hawkeye) oraz koncern Saab (GlobalEye). Ten ostatni wykorzystuje jako platformę odrzutowy samolot dyspozycyjny Bombardier Global, który jest produkowany w Kanadzie.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu