15 maja w tureckich mediach opublikowana została informacja, że turecka firma BMC Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. realizuje program integracji czołgu podstawowego Altay z koreańskim zintegrowanym układem napędowym przewidzianym do montażu w czołgach rodziny K2 Black Panther.
Południowokoreański silnik wysokoprężny DV27K firmy Doosan Infracore Co. o mocy 1103 kW/1500 KM wraz z automatyczną skrzynią przekładniową EST15K (6 biegów do przodu, 3 biegi do tyłu) firmy S&T Dynamics tworzą power-pack pierwotnie przewidywany jako układ napędowy trzeciej partii czołgów K2, lecz ze względu na opóźnienie prac badawczo-rozwojowych związanych z EST15K „narodowy” południowokoreański power-pack trafi dopiero do czwartej i kolejnej partii czołgów. Nie można nawet wykluczyć, że to Altay będzie pierwszym napędzanym nim czołgiem, bowiem BMC, turecka firma obecnie odpowiadająca za realizację programu czołgu Altay, podpisała kilka miesięcy temu umowę z producentami zasadniczych komponentów południowokoreańskiego power-packa ‒ silników i skrzyń przekładniowych ‒ na ich dostawę. Pierwszy układ został dostarczony w marcu br. Aktualnie realizowane są testy czołgu wyposażonego w nowy układ napędowy i jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, produkcja seryjna Altayów z koreańskim napędem rozpocznie się w ciągu dwóch lat. W ten sposób ukompletowana zostanie przynajmniej wersja T.1, której BMC ma dostarczyć 40 egzemplarzy. 210 wozów T.2 otrzyma już być może rodzimy turecki silnik Batu, również o mocy 1103 kW/1500 KM, który miałby wejść do produkcji seryjnej za co najmniej dwa lata. Do momentu rozpoczęcia dostaw Altayów tureccy czołgiści otrzymają już zapewne pierwsze zmodernizowane Leopardy 2A4TM.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu