Ostatnia maszyna, spośród zamówionych w czerwcu 2007 roku, reprezentuje morską odmianę NH90NFH i dotarła do bazy Koksijde przelotem bezpośrednim z zakładów koncernu Airbus Helicopters w Donauwörth.
Belgowie na własne potrzeby zamówili cztery pokładowe NH90NFH oraz taką samą liczbę lądowych NH90TTH. Pierwsze z nich trafią do 40. Eskadry Lotniczej, której głównym zadaniem jest realizacja zadań poszukiwawczo-ratowniczych SAR. Obecnie w tej roli Belgowie wykorzystują Westland Sea King, które mają zakończyć służbę w 2018 roku. Obok zadań SAR, po montażu zamówionego wyposażenia modułowego, belgijskie NH90NFH będą mogły także pełnić rolę śmigłowców do zwalczania okrętów podwodnych – tego typu zadania będą, głównie, realizowane w czasie wspólnych misji z fregatami rakietowymi typu Karel Doorman, które już zostały dostosowane do nowego typu wiropłata pokładowego.
(ŁP) | Foto: Ministerstwo Obrony Belgii |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu