11 marca koncern Rheinmetall AG opublikował nowy film promocyjny pokazujący możliwości bojowego wozu piechoty Lynx KF41 w konfiguracji oferowanej Wojskom Lądowym Australijskich Sił Obronnych w ramach programu Land 400 Phase 3.
Na tamtejszym rynku pojazd oferowany jest przez Rheinmetall Defence Australia. Lynx KF41 konkuruje z południowokoreańskim AS21 Redback, oferowanym przez Hanwha Defense i Elbit Systems. Obydwaj konkurenci szeroko współpracują z lokalnym przemysłem, co jest standardowym postępowaniem w Australii.
W ramach programu Land 400 Phase 3 Australijczycy zamierzają kupić 450 wozów bojowych i zabezpieczenia działań oraz 17 dodatkowych pojazdów przejętych z innego programu. W skład głównej puli wchodzić ma 312 bojowych wozów piechoty, 26 wozów dowodzenia, 16 wozów rozpoznania artyleryjskiego, 11 wozów rozpoznania technicznego, 14 wozów zabezpieczenia technicznego, 18 polowych wozów remontowych i 39 wozów zabezpieczenia technicznego. W skład drugiej puli, „odziedziczonej” po programie MSV (Manoeuvre Support Vehicle, pol. manewrowy pojazd wsparcia), wchodzi 17 kolejnych wozów zabezpieczenia technicznego ‒ nie wiadomo, czym mają się różnić od tych z głównej puli. Według najnowszych informacji wartość kontraktu sięgnąć może nawet 27 mld AUD. Zgodnie z pierwotnymi wymaganiami, obydwa wozy miały być uzbrojone w wieżę Rheinmetall Lance 2.0, identyczną jak na Boxerze CRV (choć obydwa oferowane pojazdy, nawet Rheinmetalla, otrzymały inne wieże!). Warianty pomocnicze miały być uzbrojone w zdalnie sterowane stanowiska uzbrojenia. Wymagana odporność balistyczna miała odpowiadać poziomowi 6 wg STANAG 4569A. Przewożony desant miał liczyć ośmiu żołnierzy. Zarówno KF41, jak i AS21 Redback wydają się spełniać te wymagania (niektóre nawet z zapasem). Do końca roku potrwają testy obydwu pojazdów, podczas których zweryfikowane zostaną deklaracje producentów odnośnie szeregu istotnych parametrów.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Redback może Niemców zaskoczyć.
Cierpliwe czekamy na pozyskanie naszego bwp Borsuk zarówno e wersji pływającej jak i cięższej oraz na wznowienie i finalizację prac nad polskim systemem ASOP.