Budowa okrętu, realizowana przez konsorcjum firm ze stocznią Remontowa Shipbuilding S.A. w roli lidera, weszła w decydującą fazę wiosną br. W marcu, jeszcze w trakcie wyposażania jednostki, przystąpiono do prób stoczniowych na uwięzi. Rozpoczęto też przygotowania do pierwszego uruchomienia mechanizmów głównych, m.in. oczyszczając i zalewając olejem napędowym układ paliwowy.
Na początku kwietnia odbyły się próby i odbiór techniczny hybrydowej łodzi minerskiej. Jej producentem była malborska firma Technomarine sp. z o.o. Jest ona wyposażona m.in. w stacjonarny silnik wysokoprężny, hak Henriksena umożliwiający automatyczne wypinanie z zawiesia żurawia i kołyskę Jasona (zwijana siatka do bezpiecznego podnoszenia ludzi z wody, w tym przypadku np. poszkodowanych nurków wymagających pomocy). Do wodowania łodzi okręt otrzymał osobny żurawik bomowy o udźwigu 2 t. Jedno i drugie mają swoje miejsce na pokładzie dziobówki (na nadbudówce za kominem).
W maju dokonano pierwszego rozruchu zespołów prądotwórczych MTU 6R1600M20S w siłowni pomocniczej i jeszcze w tym samym miesiącu nastąpił ich odbiór techniczny. Krótko przed pierwszym wyjściem w morze uruchomiono także i zdano oba główne wysokoprężne silniki napędowe MTU 8V369 TE74L.
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu