Zaloguj

Bezzałogowe nowości MSP

Bezzałogowe nowości MSP

Bezzałogowe nowości MSP

Firma MSP została założona w 2001 roku i niemal od początku swej działalności specjalizuje się w projektowaniu i budowie bezzałogowych systemów powietrznych. Najpierw były to bezzałogowce
o cywilnym przeznaczeniu, jednak od kilku lat w jej portfolio można znaleźć coraz więcej systemów przeznaczonych dla odbiorców wojskowych. Potwierdzi to obecność firmy na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego, gdzie na jej stoisku pojawi się kilka bardzo ciekawych nowości.

MSP to niewielkie przedsiębiorstwo, zatrudniające obecnie 25 pracowników, ale zespół systematycznie się powiększa. W ubiegłym roku rozbudowane zostało jej centrum projektowe w Warszawie, a w bieżącym powstaje nowa hala produkcyjna w Drogomyślu, gdzie wytwarzane są prototypy i odbywa się produkcja seryjna systemów bezzałogowych.

Jet2A

Jedną z nowości firmy jest, opracowany we współpracy z Instytutem Technicznym Wojsk Lotniczych, szybki odrzutowy imitator celu Jet2A, będący większym i cięższym (maksymalna masa startowa 85 kg) następcą wykorzystywanych do tej pory celów powietrznych do szkolenia obrony przeciwlotniczej. Podobnie jak poprzednicy, Jet2A startuje z pneumatycznej wyrzutni i może lądować na spadochronie. W czerwcu br. przeszedł próby na poligonie w Wicku Morskim, gdzie
potwierdził swoje parametry – prędkościowe
(150 m/s), wysokościowe (możliwość operowania w zakresie wysokości 0÷5000 m) i zakładaną długotrwałość lotu (1 h). Ostateczne próby zaplanowano na wrzesień br., kiedy mają odbywać się loty nocne i zespołowe. Po ich zakończeniu zaangażowane w program konsorcjum liczy na zainteresowanie ze strony Sił Zbrojnych RP.

Pionowzloty: Zawisak Octo i Bzyg

MSP po raz kolejny zaprezentuje system wielowirnikowy klasy mini – Zawisak, który swoją premierę miał na MSPO 2015. Powstał on pierwotnie w układzie czterowirnikowca, a przy masie własnej 5,9 kg osiągał prędkość maksymalną 12,5 m/s oraz przelotową 5 m/s i był zdolny do przenoszenia 2,9 kg ładunku użytecznego (zintegrowano z nim stabilizowaną w dwóch osiach głowicę optoelektroniczną, głowicę fotogrametryczną do mapowania terenu i lidar). W ubiegłym roku firmie udało się sprzedać to rozwiązanie Instytutowi Meteorologii i Gospodarki Wodnej, a dokładniej należącemu do niego Ośrodkowi Technicznej Kontroli Zapór, gdzie służy do skanowania stanu wałów przeciwpowodziowych. Wcześniej dostarczono serię informacyjną dla holenderskiej firmy Microflown AVISA, gdzie pełni rolę nośnika sensora detekcji ognia artyleryjskiego nieprzyjaciela.

reklam Lockheed Martin
Zobacz podobne:

PrzemysŁ zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
bookusercrosslistfunnelsort-amount-asc