23 czerwca na pochylni Wulkan Nowy w Szczecińskim Parku Przemysłowym odbyła się uroczystość położenia stępki pod pierwszy prom pasażersko-samochodowy przeznaczony dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
Jednostka, o numerze stoczniowym B145-I/01, powstaje jak element długofalowej strategii odnowienia parku sprzętowego krajowych armatorów – według szacunków, w najbliższych latach będą oni potrzebować od sześciu do dziesięciu promów przeznaczonych do obsługi połączeń z zagranicą. Za budowę pierwszej odpowiada formalnie Morska Stocznia Remontowa Gryfia S.A..
Jednostka, według obecnych danych, ma mieć długość 202,4 i szerokość 30,8 metrów, prędkość maksymalną określono na 18 węzłów. Załoga ma składać się z 70 osób, a dodatkowo na pokładzie znajdzie się miejsce dla 400 pasażerów. Prom otrzyma napęd spalinowo-elektryczny, a paliwem będzie LNG. Statek ma zostać zwodowany w 2019 roku, a przekazanie armatorowi zaplanowano na 2020 rok.
(ŁP) | Foto: Tomasz Grotnik |
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu