8 sierpnia, zaledwie kilka tygodni po symbolicznym rozpoczęciu cięcia blach w stoczni Meyer Werft w Papenburgu, odbyła się ceremonia położenia stępki pierwszego zbiornikowca paliwowego dla Marynarki Wojennej Republiki Federalnej Niemiec.
Uroczystość miała miejsce w stoczni Neptun Werft w Rostocku, która wchodzi w skład Meyer Group. Dwa nowe zbiornikowce paliwowe typu 707 (Betriebsstofftransporter der Klasse 707) dla Deutsche Marine są budowane przez NVL Group (główny wykonawca; dawniej Fr. Lürssen Werft) we współpracy z Meyer Group. Para okrętów nowej generacji zastąpi dwa stare i wyeksploatowane zbiornikowce (zaadaptowane ze statków cywilnych) Rhön A 1443 i Spessart A 1442 typu 704, będące w kampanii od 1977 roku. Ich dalsze użycie operacyjne generuje znaczne wydatki, jak też ma ograniczenia. Z powodu jednoposzyciowej konstrukcji, niespełniającej wymogów ochrony środowiska, Rhön i Spessart nie mogą cumować w niektórych portach. Nowe jednostki będą pozbawione tych wad.
173-metrowe zbiornikowce paliwowe typu 707 są budowane, po czy, będą przetestowane przez Neptun Werft. Jako generalny wykonawca, NVL Group jest odpowiedzialna za zarządzanie projektem, specyficzne dla okrętów wojennych części i systemy platformy, a także dostawy gotowych jednostek. Mają one nastąpić w 2025 roku. Okręty będą kosztowały 870 mln EUR.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu