30 czerwca Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy z należącą do korporacji Raytheon firmą Pratt & Whitney w sprawie realizacji wieloletniej usługi wsparcia logistycznego silników F117-PW-100, które stanowią jednostki napędowe ciężkich samolotów transportowych Boeing C-17 Globemaster III.
Czerwcowa umowa to kontynuacja współpracy zapoczątkowanej w październiku 2017 roku. Ma ona wartość 5,5 mld USD i ma obowiązywać do końca września 2027 roku. Poza pracami na rzecz US Air Force, który jest głównym użytkownikiem samolotów C-17, Pratt & Whitney ma realizować usługi dla klientów eksportowych (poprzez procedurę FMS). Mowa o wszystkich operatorach C-17 Globemaster III – Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Australii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Katarze, Indiach, Kuwejcie oraz międzynarodowej jednostce NATO. W momencie podpisania nie uruchomiono finansowania prac. Poszczególne zlecenia będą kierowane wraz z potrzebami.
Cechujące się wysoką niezawodnością silniki F117-PW-100, które są zmilitaryzowaną wersją turbowentylatorowego Pratt & Whitney PW2000, stanowią jednostki napędowe ciężkich samolotów transportowych rodziny Boeing C-17 Globemaster III. Poza nimi są wykorzystywane jako źródło napędu samolotów Boeing 757 (w tym wojskowych C-32A) eksploatowanych przez operatorów pasażerskich oraz transportowych.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu