19 maja media południowoamerykańskie, bazując na nieoficjalnych informacjach pochodzących z koncernu Embraer, poinformowały, że przedstawiciele ośmiu państw świata prowadzą rozmowy, które mogą zaowocować eksportową sprzedażą średnich samolotów transportowych C-390 Millennium.
Powyższa lista obejmuje kraje z Europy (Austria, Szwecja oraz Republika Czeska), Afryki (Republika Południowej Afryki, Egipt oraz Rwandę), a także Azji (Indie oraz Republikę Korei). Z całą pewnością w części z nich brazylijska konstrukcja rywalizuje bądź będzie rywalizować w postępowaniach konkurencyjnych z innymi producentami (m.in. Lockheed Martin C-130J-30 Super Hercules oraz Airbus A400M Atlas). Co ciekawe, na powyższej liście nie ma państw, które w przeszłości podpisały listy intencyjne w sprawie zakupu C-390 – mowa o Chile, Kolumbii oraz Argentynie.
W bieżącym roku Embraer spodziewa się podpisania kontraktu na sprzedaż pięciu C-390 Millenium do Królestwa Niderlandów, gdzie zastąpią obecnie eksploatowane C-130H Hercules. Dodatkowo producent planuje kolejne działania marketingowe zarówno w segmencie militarnym oraz cywilnym. W tym drugim, bez sukcesów, C-390 jest promowany jako samolot dla podmiotów świadczących usługi specjalistycznego transportu lotniczego bądź przewozów kurierskich. Pomimo deklaracji, nadal, na C-390 nie zdecydowała się brazylijska poczta, a list intencyjny (z 2018 roku) podpisany z firmą SkyTech pozostał bez twardego kontraktu produkcyjnego.
Obecnie Embraer realizuje trzy umowy. Kontynuowana jest produkcja kolejnych seryjnych C-390 dla Sił Powietrznych Brazylii oraz Portugalii. Dodatkowo w bieżącym roku mają rozpocząć się dostawy samolotów do Węgier.
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu