Centrum Szkolenia Wojsk Obrony Terytorialnej przeprowadziło szkolenie dla uczniów oddziału przygotowania wojskowego z Zespołu Szkół nr. 1 Anny Wazówny w Golubiu Dobrzyniu. W ramach zajęć kadeci uczyli się regulaminów, musztry, medycyny pola walki oraz taktyki.
Szkolenie jest świetne! Dzięki niemu nabraliśmy ogromu nowej wiedzy, a wiele elementów mogliśmy powtórzyć i utrwalić. Myśleliśmy, że znamy już pewne rzeczy, jednak szkolenie z instruktorami pokazało nam jak wiele elementów możemy jeszcze poznać i wciąż się rozwijać. Najciekawszym z elementów zajęć była dla mnie taktyka, a szczególnie przemieszczanie się i pokonywanie terenu różnymi sposobami – powiedziała jedna z uczennic szkoły mundurowej.
Szkolenie uczniów klas drugich i trzecich oddziałów przygotowania wojskowego przeprowadzone przez instruktorów CSWOT obejmowało podstawy musztry, pierwszej pomocy, medycyny pola walki, S.E.R.E. oraz taktyki zielonej. Podczas zajęć uczniowie z ogromnym zaangażowaniem wykonywali polecenia instruktorów i kształcili się pod ich opieką.
Jest to moje pierwsze szkolenie i bardzo mi się podobało. Wspaniale jest zobaczyć jednostkę wojskową oraz jej funkcjonowanie od wewnątrz. Do szkoły mundurowej dostałam się z myślą, by w przyszłości służyć w mundurze i cieszę się, że mam możliwość rozwijania się w tym zakresie – podsumowała uczestniczka szkolenia.
Możliwość tworzenia w szkołach oddziałów przygotowania wojskowego, jako rozwiązanie systemowe, stanowi wyjście naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom społecznym, oraz zwiększenie upowszechniania edukacji w zakresie obronności, do czego resort obrony narodowej przykłada szczególną wagę. Rezultatami, jakie Ministerstwo Obrony Narodowej chce osiągnąć jest zasilenie rezerw osobowych Sił Zbrojnych, Wojsk Obrony Terytorialnej ochotnikami, w dalszej perspektywie czasowej zwiększenie liczebności Sił Zbrojnych, a także wzmocnienie edukacji obronnej w społeczeństwie.
Źródło: Centrum Szkolenia Wojsk Obrony Terytorialnej
Podobne z tej kategorii:
Podobne słowa kluczowe:
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu
Pełna wersja artykułu