Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

Serwis silników dla SH-2 Seasprite

14 grudnia Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej poinformował o podpisaniu umowy dotyczącej serwisowania silników T700-GE-401, będących jednostkami napędowymi dla śmigłowców pokładowych Kaman SH-2G Seasprite.

W ramach powyższego postępowania przetargowego, uruchomionego w maju, zamawiający poszukiwał podmiotu, który przeprowadzi prace serwisowe przy dziesięciu silnikach powyższego typu. Ostatecznie do rywalizacji zgłosiły się cztery podmioty, spośród których wybrano ofertę firmy Proatv – Anna Zezyk, która za swoje usługi zażądała kwoty 16,2 mln złotych brutto. Umowa została podpisana 8 grudnia i obejmuje okres do końca 2020 roku.

Silniki T700-GE-401 trafiły do Brygady Lotnictwa MW wraz ze śmigłowcami SH-2G Seasprite, przekazanymi w liczbie czterech egzemplarzy na początku wieku przy okazji transferu pary fregat rakietowych typu Oliver Hazard Perry. Obecnie są to jedyne jednostki napędowe tego typu w zasobach sił zbrojnych – popularny w świecie zachodnim silnik stanowi napęd m.in. śmigłowców AW101, AH-1Z Viper, AH-64E Guardian czy S-70 Black Hawk.

(ŁP) Foto: Łukasz Pacholski
Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc