Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

IAI prezentuje Polsce tankowiec powietrzny

Firma Israel Aerospace Industries (IAI)-Bedek Aviation Group odpowiedziała na prośbę o informacje (Request For Information – RFI) wydaną przez Ministerstwo Obrony Narodowej Polski, dotyczące dostawy samolotu tankowania powietrznego i transportu strategicznego, wraz z ofertą współpracy przemysłowej. Wiceprezes IAI-Bedek Group ds. marketingu, Rafi Matalon, powiedział: Propozycja IAI spełnia wszelkie wymagania klienta, oferując ponadto bardzo atrakcyjną cenę.

W związku z polskim zapytaniem Rafi Matalon dodaje: Światowy lider na polu rozwiązań z zakresu tankowania powietrznego z ponad 40-letnim doświadczeniem, IAI-Bedek Group jest w stanie dostarczyć wyremontowanego Boeinga 767-300ER i wyposażyć go w odpowiednie systemy, tworząc na jego bazie wielozadaniowy samolot tankowania powietrznego i transportowy (Multi-Mission-Tanker & Transport – MMTT).
Samolot będzie w stanie tankować odrzutowe samoloty bojowe z wykorzystaniem kierowanego aktywnym układem sterowania sztywnego przewodu tankowania lub za pomocą umieszczonych pod skrzydłami rozwijanych węży giętkich, będzie w stanie transportować ładunki i jednostki wojskowe oraz prowadzić misje ewakuacji medycznej. Będzie też mógł wykonywać inne zadania, jeśli klient sobie tak zażyczy.
Ponownie Rafi Matalon: Poza zadaniami związanymi z tankowaniem powietrznym wielozadaniowy samolot transportowo-tankujący może ewakuować rannych na misjach żołnierzy do szpitali na terenie kraju na odległość nawet do 11 000 km, a to tylko przykład. Wyremontowany Boeing 767-300 to obecnie najlepsza platforma tankowania powietrznego oferowana przez IAI-Bedek.
Po odnowieniu, remoncie i modernizacji – jak oświadczył Rafi Matalon – samolot może służyć klientowi przez trzydzieści lat.
Osiąga się to przez staranny przegląd całej struktury płatowca i zastąpienie zużytych elementów nowymi, wymianę silników na nowe bądź wyremontowane, podobnie robi się z pomocniczą jednostką napędową APU, podwoziem i innymi wymiennymi komponentami, co notabene jest standardową procedurą przy prowadzeniu głównych remontów samolotów dla linii lotniczych, które używają Boeingów 767, bądź innych typów.
W wielozadaniowym samolocie transportowo-tankującym można zmienić konfigurację misji w czasie 2-3 godzin, co czyni tę maszynę szczególnie uniwersalną i przydatną.
Rafi Matalon dodaje: IAI-Bedek ma doświadczenie i możliwości, by spełnić wymagania czy prośby każdego klienta, a w rezultacie dostarczyć gotowy do użycia samolot zoptymalizowany pod kątem potrzeb, za atrakcyjną cenę.
Wielkie doświadczenie zgromadzone przez IAI-Bedek na polu tankowania powietrznego, samolotów specjalnego przeznaczenia i transportowych, a także w pracy z dostępnymi na całym świecie samolotami komunikacyjnymi Boeing 767, daje firmie znaczną elastyczność oraz możliwość spełnienia wszelkich wymagań klienta.
IAI-Bedek dostarczył samoloty tankowania powietrznego ponad dziesięciu państwom, w tym zbudowane na bazie wojskowego samolotu transportowego C-130 Hercules, komunikacyjnego Boeinga 707 czy 767, a także na bazie innych typów. Ponadto IAI-Bedek dostosował kilka samolotów do pobierania paliwa w locie. Jednym z klientów firmy są Siły Powietrzne Samoobrony Izraela, w zakresie ich programów tankowania powietrznego.
IAI-Bedek oczekuje teraz na wydanie przez Polskę konkretnych wymagań przetargowych – Request of Proposal (RFP), dzięki czemu proces pozyskania wielozadaniowych samolotów transportowo-tankujących wejdzie w kolejną fazę.

Według oficjalnych danych kolumbijski Boeing 767 MMTT jest zdolny do przetransportowania 35 t paliwa na odległość 3600 km, 200 żołnierzy z uzbrojeniem i wyposażeniem na odległość 8000 km albo 36 t ładunku na odległość 5400 km.

Według oficjalnych danych kolumbijski Boeing 767 MMTT jest zdolny do przetransportowania 35 t paliwa na odległość 3600 km, 200 żołnierzy z uzbrojeniem i wyposażeniem na odległość 8000 km albo 36 t ładunku na odległość 5400 km.

Stanisław Kutnik Foto: IAI
Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc