Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

HH-60W nabiera kształtów

27 lutego Sikorsky Aircraft Corp., należący do koncernu Lockheed Martin, poinformował o postępach programu HH-60W CRH, czyli nowego typu śmigłowca ratownictwa bojowego CSAR zamówionego przez Departament Obrony Stanów Zjednoczonych na potrzeby USAF.

Pierwsze dwa egzemplarze znajdują się obecnie w centrum rozwojowym producenta w West Palm Beach na Florydzie, gdzie przechodzą przygotowania do dziewiczego lotu, który jest obecnie zaplanowany na połowę roku. Jako bazowe płatowce zostały zmontowane na linii montażowej w Stratford i stamtąd przetransportowane na Florydę w celu doposażenia i rozpoczęcia testów – obecnie program jest opóźniony o około osiem miesięcy, co wynika z problemów technicznych związanych z opracowaniem komponentów przeznaczonych wyłącznie dla HH-60W – m.in. zbiorników paliwa wraz z układem paliwowym oraz modułem awioniki pokładowej.

Według planów Departament Obrony Stanów Zjednoczonych planuje zamówić 112 HH-60W CRH, spośród nich zamówiono dotychczas cztery egzemplarze prototypowe oraz pięć przedseryjnych. Cała flota ma pozwolić na zastąpienie obecnie eksploatowanych HH-60G Pave Hawk, które już dawno przekroczyły zakładany resurs techniczny.

(ŁP) Foto: Sikorsky
Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc