×

Zapisz się do naszego new­slet­tera

Wybierz listę(y):

UZYSKAJ DOSTĘP DO SWOJEGO KONTA

ZAPOMNIAŁEŚ HASŁA?

ZAPOMNIAŁEŚ HASŁA?

AAH, CHWILA, PRZYPOMNIAŁEM SOBIE!
  • ZALOGUJ
  • NEWSLETTER

Wydawnictwo militarne ZBIAM

Wydawnictwo militarne ZBIAM


Email: office(at)zbiam.pl

Zespół Badań i Analiz Militarnych

ul. Anieli Krzywoń 2/155
01-391 Warszawa

BIURO: ul. Bagatela 10 lok. 19
00-585 Warszawa

Mapy google
  • O NAS
  • NASZE WYDAWNICTWA
    • Wojsko i Technika
    • Lotnictwo Aviation International
    • Morze
    • Wojsko i Technika – Historia
  • ARTYKUŁY
    • Wojska lądowe
      • Wozy bojowe
      • Artyleria lądowa
      • Radiolokacja
      • Dowodzenie i łącz­ność
      • Przemysł zbro­je­niowy
    • Siły powietrzne
      • Samoloty i śmi­głowce
      • Bezzałogowce
      • Uzbrojenie lot­ni­cze
      • Kosmos
      • Przemysł lot­ni­czy
    • Marynarka wojenna
      • Okręty współ­cze­sne
      • Okręty histo­ryczne
      • Statki i żaglowce
      • Muzea i podróże
      • Starcia mor­skie
    • Historia i poli­tyka
      • Historia uzbro­je­nia
      • Wojny i kon­flikty
      • Współczesne pole walki
      • Bezpieczeństwo
      • Polski prze­mysł obronny
  • E-WYDANIA
  • SKLEP
    • Regulamin
    • Polityka pry­wat­no­ści
    • Konto
  • PRENUMERATA
    • Prenumerata kra­jowa
    • Subscription
  • KONTAKT
  • KOSZYK
    Koszyk jest pusty.

Harpia na start

Autor: Łukasz Pacholski / czwartek, 23 Listopad 2017 / W kategorii: Aktualności

23 listo­pada Inspektorat Uzbrojenia opu­bli­ko­wał ogło­sze­nie doty­czące reali­za­cji ana­lizy ryn­ko­wej doty­czą­cej pozy­ska­nia wie­lo­za­da­nio­wego samo­lotu bojo­wego, a także zdol­no­ści do pro­wa­dze­nia zakłó­ceń elek­tro­nicz­nych z powie­trza.

Podmioty zain­te­re­so­wane udzia­łem mają czas na skła­da­nie doku­men­ta­cji do 18 grud­nia bie­żą­cego roku – oba pro­jekty, tj. wie­lo­za­da­niowy samo­lot bojowy oraz zdol­ność do pro­wa­dze­nia zakłó­ceń elek­tro­nicz­nych z powie­trza (teo­re­tycz­nie) nie są powią­zane i ofe­renci mogą uczest­ni­czyć tylko w wybra­nym przez sie­bie ele­men­cie ana­lizy ryn­ko­wej. Do wybra­nych pod­mio­tów prze­słany zosta­nie szcze­gó­łowy tekst zapy­ta­nia o infor­ma­cję. Całość, teo­re­tycz­nie, ma pozwo­lić na uzy­ska­nie wie­dzy nie­zbęd­nej do przy­go­to­wa­nia postę­po­wa­nia prze­tar­go­wego na zakup nowych wie­lo­za­da­nio­wych samo­lo­tów bojo­wych, który kryje się pod kryp­to­ni­mem Harpia.

Według obec­nych dekla­ra­cji poli­tycz­nych, pro­gram Harpia ma pozwo­lić na wyco­fa­nie z eks­plo­ata­cji samo­lo­tów MiG-29 oraz Su-22 i zastą­pie­nie przez nową kon­struk­cję pro­duk­cji zachod­niej. Proces wymiany ma roz­po­cząć się do 2024 roku. Wśród poten­cjal­nych ofe­ren­tów można wymie­nić, stan­dar­dowy, zestaw pro­du­cen­tów wie­lo­za­da­nio­wych samo­lo­tów bojo­wych – ame­ry­kań­skie kon­cerny Lockheed Martin (F-16V Viper oraz F-35 Lightning II) i Boeing (F/A-18E/F Super Hornet i F-15E Strike Eagle), a także euro­pej­skie Dassault (Rafale), Saab (JAS-39E/F Gripen) oraz kon­sor­cjum Eurofighter GmbH (Typhoon). Nowy typ samo­lotu będzie uzu­peł­niać poten­cjał ofen­sywny Sił Powietrznych i floty 48 F-16C/D Jastrząb.

Formalne roz­po­czę­cie pro­gramu Harpia nie prze­kre­śla jed­no­cze­śnie moż­li­wo­ści inter­wen­cyj­nego zakupu nie­wiel­kiej par­tii uży­wa­nych samo­lo­tów bojo­wych pro­duk­cji zachod­niej. Ta opcja, nadal, jest ana­li­zo­wana przez MON.

(ŁP) Foto: USAF
Tagi: Harpia, samolot wielozadaniowy, Siły Powietrzne

Zobacz także...

Pierwszy kie­ro­wany zrzut BAT-120GL
Dwie akcje ratow­ni­cze na Bałtyku
MOSG bez nowego patro­lowca

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

AKTUALNOŚCI

  • Rafale odpa­lają Meteora

    14 lutego francuskie ministerstwo sił zbrojnych...
  • Pierwsze M-346 tra­fiły do IFTS

    15 lutego koncern Leonardo poinformował, że pie...
  • Gowindy dla Argentyny

    14 lutego koncern Naval Group poinformował o ro...
  • Ponad 100 F-35A Block 2B/3i nie nadaje sie do zadan bojowych. Ich modernizacje do wersji Block 3F/4 uznano za nieoplacalna.

    Początek nego­cja­cji w spra­wie wie­lo­let­niej umowy na F-35

    13 lutego Departament Obrony Stanów Zjednoczony...
  • Tury dla Policji

    13 lutego Komenda Główna Policji poinformowała ...
  • Szczęśniak Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. z umową na wozy dowo­dze­nia dla stra­ża­ków

    14 lutego Straż Pożarna poinformowała o rozstrz...
  • Jeśli okręt pod­wodny, to jaki i dla­czego? Analiza eks­perta WIIS

    W swoim naj­now­szym tek­ście dla Warszawskiego...
  • Jednostki napę­dowe dla Namerów

    13 lutego Departament Stanu poinformował o wyda...
  • Economic Security Forum ECONSEC 2019 już w marcu

    Europejskie Centrum Biznesu oraz Kancelaria NGL...
  • Liderzy pol­skich lot­nisk regio­nal­nych będą roz­ma­wiać o przy­szło­ści branży na kon­gre­sie Sky&More w Rzeszowie

    Już po raz trzeci stolica Podkarpacia będzie go...
  • Zobacz nasze profile na Facebooku:

Copyright © 2018 Zespół Badań i Analiz Militarnych

TOP