Zaloguj
reklama Rekord
reklama Rekord

6 rocznica powołania Centrum Serwisowego C295 w Polsce

Centrum Serwisowe C295 17 listopada obchodzi 6. lecie swego funkcjonowania, bowiem zostało uruchomione w PZL Warszawa-Okęcie 17 listopada 2011 roku. Cały program Serwis Center został zrealizowany w ramach umowy offsetowej pomiędzy Airbusem (wówczas EADS CASA) a Polską, zawartą w chwili zakupu samolotów C295.

Pierwszy polski samolot C295 został wyremontowany przez polską załogę centrum – w ramach ostatecznego etapu szkolenia – jeszcze w zakładach producenta, Construcciones Aeronáuticas SA w Sevilli. Polacy wykonali go pod okiem inżynierów i mechaników z Airbus. Następne samoloty PAF były już poddawane przeglądom i remontom, zgodnie z odpowiednimi resursami godzinowymi i kalendarzowymi, już w Polsce. To drugie po serwisie przyfabrycznym tego typu centrum serwisowe w Europie. Od tego czasu przez CS w Warszawie przeszły eksploatowane przez PAF samoloty C295. Centrum Serwisowe stale się rozwija a jego załoga stale podwyższa swoje kwalifikacje. Centrum posiada wszelkie niezbędne certyfikaty do przeprowadzanie remontów i przeglądów samolotów transportowych nadane przez Airbus, łącznie z wdrażaniem tzw. biuletynów a więc wykonywaniem czynności polegających m.in. na doposażaniu samolotów. Centrum wykonuje też drobne modyfikacje i wszelkie naprawy bieżące – te wykonuje zarówno w swojej siedzibie, jak i przy pomocy swego mobilnego serwisu, także w siedzibie bazy eksploatującej samoloty – w Krakowie.

W czasie działania serwis wykonał na polskich samolotach 11 dużych obsług (8.letnich), kilkadziesiąt obsług niższego rzędu, około 230 biuletynów serwisowych oraz wiele kilkadziesiąt napraw doraźnych.
Warszawskie Centrum serwisuje nie tylko samoloty polskie. Jest otwarte także dla samolotów z zagranicy. Zakończono w nim już remonty C295 należące do Czech i Kazachstanu, a zakontraktowane są kolejne. Otwarcie dla samolotów z zagranicy to jeden z priorytetów polskiego serwisu.
W ciągu ostatnich lat załoga centrum liczebnie wzrosła dwukrotnie a jego pracownicy sukcesywnie podnoszą swoje kwalifikacje uczestnicząc we wszystkich szkoleniach organizowanych przez Airbus.
W chwili obecnej PAF są największym użytkownikiem tych samolotów w Europie. Aktualnie w polskich barwach lata ich 16.
Polskie samoloty C295 od początku eksploatacji w PAF spędziły w powietrzu ponad 50 000 godzin.

Teldat
Teldat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przemysł zbrojeniowy

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Siły Powietrzne

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Samoloty i śmigłowce
Uzbrojenie lotnicze
Bezzałogowce
Kosmos

WOJSKA LĄDOWE

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Wozy bojowe
Artyleria lądowa
Radiolokacja
Dowodzenie i łączność

MARYNARKA WOJENNA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Okręty współczesne
Okręty historyczne
Statki i żaglowce
Starcia morskie

HISTORIA I POLITYKA

 ZOBACZ WSZYSTKIE

Historia uzbrojenia
Wojny i konflikty
Współczesne pole walki
Bezpieczeństwo
usertagcalendar-fullcrosslisthighlightindent-increasesort-amount-asc